?konomi

Norske Urge relanseres i USA ? som Surge

18-09-2014 08:53 Coca-Cola Enterprises Norge AS Urge slo godt an da den ble lansert i Norge i 1996. Coca-Cola, selskapet bak, valgte derfor ? lansere den ogs? i USA, men da under navnet Surge. I USA holdt Surge bare noen f? ?r f?r den ble tatt av markedet, men n? har amerikanerne brukt sosiale medier for ? kreve den norske brusen

18-09-2014 08:53 Coca-Cola Enterprises Norge AS Urge slo godt an da den ble lansert i Norge i 1996. Coca-Cola, selskapet bak, valgte derfor ? lansere den ogs? i USA, men da under navnet Surge. I USA holdt Surge bare noen f? ?r f?r den ble tatt av markedet, men n? har amerikanerne brukt sosiale medier for ? kreve den norske brusen tilbake.

Bildet: Den norske brusen Urge relanseres i USA under navnet Surge Urge slo godt an da den ble lansert i Norge i 1996. Coca-Cola, selskapet bak, valgte derfor ? lansere den ogs? i USA, men da under navnet Surge. I USA holdt Surge bare noen f? ?r f?r den ble tatt av markedet, men n? har amerikanerne brukt sosiale medier for ? kreve den norske brusen tilbake. ? Det er morsomt at en merkevare g?r fra Norge til USA, som regel g?r det jo den motsatte veien, sier Cathrine Stang Lund, kommunikasjonssjef for Coca-Cola Enterprises i Norge. Kj?pte opp reklameboard Surge har n? blitt relansert etter stort press fra forbrukerne i USA. De dannet en Facebook-gruppe, og gikk til det skritt ? kj?pe en reklameboard like ved hovedkvarteret til The Coca-Cola Company. P? den stod det: Kj?re Coca-Cola, vi kunne ikke kj?pe Surge, s? vi kj?pte denne reklameplakaten i stedet, fulgt av en generell oppfordring til ? st?tte Facebook-kampanjen for ? f? Surge tilbake. Resultatet er at Surge n? relanseres i USA, og brusen skal selges gjennom Amazon.com. Lignende kampanje i Norge At folk bruker sosiale medier for ? ?nske seg sine favoritter tilbake, er Coca-Cola kjent med ogs? her i landet. ? I Norge hadde vi ogs? en Facebook-kampanje for nettopp Urge, drevet av forbrukerne. Vi hadde sluttet ? produsere Urge p? 1,5 liters flasker, og denne kampanjen ?nsket ? f? produktet tilbake. Den fikk stor oppslutning, og da var det ikke annet ? gj?re enn ? gi etter, smiler Cathrine. ? Det er morsomt ? se at v?r merkevare har skapt det samme grasrotengasjementet i USA, og at det har gitt resultater ogs? der, avslutter Cathrine Stang Lund. For mer informasjon, vennligst kontakt: Cathrine Stang Lund, kommunikasjonssjef, Coca-Cola Enterprises Norge AS, [email protected], tlf: 95872699 Stein R?mmerud, kommunikasjonsdirekt?r, Coca-Cola Enterprises Norge AS, [email protected], tlf: 90119985 Om Coca-Cola Enterprises Norge Oppskriften p? Coca-Cola ble laget i 1886 av apotekeren John S. Pemberton i Atlanta, USA. I 1895 fantes drikken i alle statene i USA, og ved ?rhundreskiftet kom Coca-Cola til Europa. I Norge kom Coca-Cola p? markedet i 1926. Siden 1997/98 har Coca-Cola Enterprises Norge AS hatt ansvaret for produksjon, salg og distribusjon av Coca-Cola i Norge. Fra produksjonsanlegget p? L?renskog, like utenfor Oslo, markedsf?res og distribueres, i tillegg til Coca-Cola, ogs? Coca-Cola light, Coca-Cola zero, Fanta, Sprite, Urge, TAB X-tra, Bonaqua, Powerade, Mer, Nestea, Minute Maid, Burn,Kuli og CHAQWA. Coca-Cola Enterprises AS har til sammen ca. 700 ansatte i Norge. Selskapet omsatte for ca 2,5 milliarder kroner i 2012 og solgte 290 millioner liter drikke her til lands. Se www.coca-cola.no for mer informasjon eller v?r nettside om samfunnsansvar: http://cceansvar.no/ Vedlagte filer Word-dokument

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy