?konomi

Mobilhandelen doblet p? ni m?neder

01-07-2014 08:47 Klarna AS Fra september 2013 til juni 2014 ?kte andelen kj?p fra mobiltelefoner fra ?tte prosent til nesten tjue. Handel fra mobil og nettbrett utgj?r n? en tredjedel av den totale netthandelen, viser ny statistikk fra betalingsselskapet Klarna.

Fra september 2013 til juni 2014 ?kte andelen kj?p fra mobiltelefoner fra ?tte prosent til nesten tjue. Handel fra mobil og nettbrett utgj?r n? en tredjedel av den totale netthandelen, viser ny statistikk fra betalingsselskapet Klarna. I f?lge SSB handlet nordmenn varer og tjenester p? nett for 769,8 millioner i de f?rste fire m?nedene i 2014. En ?kning p? hele 17,1 prosent sammenliknet med samme periode i fjor. Salgstall fra Klarnas norske nettbutikker viser at hele 36 prosent av alle kj?pene i ?r er gjort via smarttelefon og nettbrett. Norgessjef i nettbetalingsselskapet Klarna, Fredrik Green, mener den kraftige mobil-?kningen skyldes at norske nettbutikker har blitt flinkere til ? forenkle kj?psprosessen for mobilbrukerne. ? Norske nettbutikker har lenge v?rt preget av lite kundevennlig utforming og kompliserte betalingsmetoder. N? tilbyr stadig flere nettbutikker l?sninger som gj?r netthandelen mer effektiv og brukervennlig, ogs? p? mobile plattformer. Det er ikke bare laveste pris som er avgj?rende for hvor vi velger ? handle. Det er ogs? sv?rt viktig at nettbutikken er enkel ? navigere i og at veien til betaling er kortest mulig, forteller han. Klarna har 1,5 millioner norske kunder. Andel av kj?p september 2013 Mobil: 7,8% Nettbrett: 15,5% PC: 76,7% Andel av kj?p jan. – juni. 2014 Mobil: 19,2% Nettbrett: 17% PC: 63,8% Klarna ble etablert i Stockholm i 2005 med ideen om ? forenkle kj?p. Vi gj?r dette ved ? la forbrukeren motta varen f?rst og betale etterp?, mens vi p?tar oss kreditt- og svindelrisiko for leverand?rene. I dag er Klarna et av Europas raskest voksende selskap. I 2014 slo vi oss sammen med SOFORT og dannet Klarna Group, Europas ledende alternative betalingsleverand?r. Klarna Group har mer enn 1000 medarbeidere og aktivitet i 15 markeder. Vi har over 25 millioner kunder og jobber med 45 000 forhandlere. V?rt m?l er ? bli verdens foretrukne betalingsl?sning.

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy