Marked

Hyundais merkevare ?ker i verdi

03-10-2012 12:51 Hyundai Motor Norway NUF Hyundai ?ker sin merkevareverdi med 24 prosent til 7,5 milliarder dollar i

03-10-2012 12:51 Hyundai Motor Norway NUF Hyundai ?ker sin merkevareverdi med 24 prosent til 7,5 milliarder dollar i 2012.

Hyundai Motor Company har den raskest voksende merkevaren i bilundustien. Verdien steg med 24 prosent det siste ?ret og er n? p? 7,5 milliarder dollar if?lge Interbrands oversikt over de 100 st?rste merkevarene i verden. Gjennomsnittlig vekst for bilindustrien var 11,2 prosent i samme periode. Hyundai er n? rangert som nr. 53 i verden og har omtrent samme vekst som Apple Inc, Google Inc, og Amazon.com. Selskapet er nr. syv blant bilfabrikantene, foran b?de Audi og Porsche. P? topp ligger Toyota med en verdi p? 30,3 milliarder dollar. -V?r fremgang skyldes i stor grad fokus p? kvalitet og moderne premiumverdier, sier PR-sjef Morten Brusletto. Hyundai Motor Company i Korea er verdens femte st?rste bilprodusent med ca 78.000 ansatte. Hyundai er representert i 193 land med ca 6.000 forhandlere. I Norge har selskapet ca. 65 forhandlere og har solgt over 80 000 biler siden merket kom til landet i 1992. Vedlagte filer Word-dokument

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy